Wie zijn we?

Wij zijn een ondernemende woningcorporatie in de regio Haaglanden die zich richt op mensen met minder kansen op de woningmarkt. Wij beheren en verhuren ongeveer 19.000 woningen aan zo’n 35.000 bewoners in Delft, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk, Zoetermeer en de Haagse wijk Leidschenveen.

Hoe ziet ons medewerkersprofiel eruit?

Ieder mens is uniek. De diversiteit van onze medewerkers zorgt ervoor dat er vanuit verschillende invalshoeken naar werkzaamheden en projecten wordt gekeken. Toch staat een zestal competenties die we belangrijk vinden centraal, namelijk:

  1. Visie
  2. Omgevingsbewustzijn
  3. Ondernemend
  4. Leer- en aanpassingsvermogen
  5. Inlevingsvermogen
  6. Creativiteit

Maak bij ons een nog mooiere versie van jezelf

Al zeggen we het zelf: werken bij Vidomes is leuk! We streven ernaar om de beste werkgever te zijn en zorgen voor een prettige en veilige werkomgeving. Als je bij ons solliciteert kijken we niet alleen naar je opleiding, maar vooral ook naar je werkervaring, persoonlijkheid, talenten en competenties. En wil je verder groeien? Dan investeren we graag in je ontwikkeling. Ook juichen we het toe als je initiatief neemt en we geven je de ruimte om je talenten optimaal bij ons in te zetten. Zo maak jij een nóg mooiere versie van jezelf en werken wij aan jouw werkgeluk. Een mooie win/win.

Inwerkprogramma

Als je net bij ons werkt, weet je nog niet hoe alle lijntjes lopen en bij wie je moet zijn voor specifieke vragen. Daarom krijg je de tijd om onze organisatie en je nieuwe collega’s te leren kennen. Voor een ‘zachte landing’ krijg je een ‘buddy’ toegewezen aan wie je al je vragen kunt stellen. Ook volg je een inwerkprogramma van 100 dagen dat uit een aantal vaste onderdelen bestaat, zoals:

  • kennismakingsgesprekken met collega’s met wie je regelmatig te maken hebt
  • meeluisteren met een collega van ons KlantContactCentrum
  • meelopen met een collega in de buitendienst
  • inlezen van diverse documenten

Ben je een beetje gewend?

Dan start je ‘Vidomes leven’ pas goed en kun je ‘écht’ aan de slag! Met een HR-adviseur heb je nog een ‘100-dagen gesprek’ over jouw eerste indrukken en ervaringen. En hebben wij dingen beloofd maar niet waargemaakt? Laat het weten tijdens dit gesprek, zodat we dingen kunnen verbeteren. Na enkele weken volg je trouwens nog een sessie waarin een aantal collega’s je meer vertellen over:

  • kennismakingslunch met onze twee bestuurders
  • ons communicatiebeleid: denk aan huisstijl, schrijfbeleid, social media en intranet
  • veilig werken
  • onze vertrouwenspersonen
  • ons crisisbeleid
  • facilitaire zaken