Tien tips om een storing aan uw cv te verhelpen
Heeft u een storing aan uw centrale verwarming (cv-ketel)? Wellicht dat onderstaande tips u kunnen helpen.
Bij toestellen zonder waakvlam kunt u het beste eerst op de reset-knop drukken en/of gedurende 1 minuut de stekker uit het stopcontact nemen. Houdt de storing aan, controleert u dan eerst of:
- De waakvlam brandt. Is dit niet het geval, steek de waakvlam dan weer aan.
- Het toestel in de bedrijfsstand staat en de stekker op de juiste manier in het stopcontact zit.
- De zekeringen (stoppen) in de meterkast niet stuk zijn en/of de aardlekschakelaar niet in de 'UIT' stand is gesprongen.
- Er voldoende water in de installatie aanwezig is (minimaal 1,5 bar). Als er onvoldoende water in de installatie aanwezig is, dient u het water bij te vullen. Kijk hiervoor in de vul- en ontluchtinstructie van uw installateur of bekijk de instructiefilmpje op hun site.
- De gaskranen niet dichtgedraaid zijn (bijvoorbeeld in de meterkast).
- U borrelgeluiden hoort. Is dit het geval dan dient u de installatie eerst te ontluchten, zo nodig bij te vullen. Gebruik hiervoor de beschrijven vul- en ontluchtinstructie.
- De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld.
- Er geen warmwaterkraan druppelt (bij combitoestellen).
- Er voldoende radiatorkranen openstaan voor een goede doorstroom.
- De perlator (zeefje in de kraan) / douchekop kalkvrij en schoon is.
Heeft u storingen die u niet met behulp van bovenstaande tips kunt oplossen?
Meld deze dan via het landelijke storingsnummer: Breman, tel. 0900 - 821 21 74 (€ 0,05 per minuut, 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar). Of via Bonarius, tel. 088 - 115 13 00.