Tien tips om een storing aan uw cv te verhelpen

Heeft u een storing aan uw centrale verwarming (cv-ketel)? Wellicht dat onderstaande tips u kunnen helpen.

Bij toestellen zonder waakvlam kunt u het beste eerst op de reset-knop drukken en/of gedurende 1 minuut de stekker uit het stopcontact nemen. Houdt de storing aan, controleert u dan eerst of:

  1. De waakvlam brandt. Is dit niet het geval, steek de waakvlam dan weer aan.
  2. Het toestel in de bedrijfsstand staat en de stekker op de juiste manier in het stopcontact zit.
  3. De zekeringen (stoppen) in de meterkast niet stuk zijn en/of de aardlekschakelaar niet in de 'UIT' stand is gesprongen.
  4. Er voldoende water in de installatie aanwezig is (minimaal 1,5 bar). Als er onvoldoende water in de installatie aanwezig is, dient u het water bij te vullen. Kijk hiervoor in de  vul- en ontluchtinstructie van uw installateur of bekijk de instructiefilmpje op hun site.
  5. De gaskranen niet dichtgedraaid zijn (bijvoorbeeld in de meterkast).
  6. U borrelgeluiden hoort. Is dit het geval dan dient u de installatie eerst te ontluchten, zo nodig bij te vullen. Gebruik hiervoor de beschrijven vul- en ontluchtinstructie.
  7. De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld.
  8. Er geen warmwaterkraan druppelt (bij combitoestellen).
  9. Er voldoende radiatorkranen openstaan voor een goede doorstroom.
  10. De perlator (zeefje in de kraan) / douchekop kalkvrij en schoon is.

Heeft u storingen die u niet met behulp van bovenstaande tips kunt oplossen?
Meld deze dan via het landelijke storingsnummer: Breman, tel. 0900 - 821 21 74 (€ 0,05 per minuut, 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar). Of via Bonarius, tel. 088 - 115 13 00.