Ik heb een serviceabonnement. Welke reparaties voert Vidomes dan uit?
Algemeen
In de brochure Onderhoud aan uw woning staan - vanaf pagina 7 - alle werkzaamheden op een rij.
In elke woning gaat wel eens iets kapot, los of beschadigt er iets. Vaak is dan onderhoud nodig. Voor groot onderhoud aan uw woning is Vidomes verantwoordelijk. Zoals buitenschilderwerk, vervanging van kozijnen of reparaties aan balkons, daken en riolering. U bent zelf verantwoordelijk voor klein onderhoud in uw woning. Neem reparaties aan scharnieren, het vervangen van een kraan of het vastzetten van een stopcontact.
Dan kunt u een serviceabonnement bij ons afsluiten. Tegen een maandelijkse vergoeding voeren wij dan het klein onderhoud in uw woning uit.
In de wet, de huurovereenkomst en de huurvoorwaarden staat wie waarvoor verantwoordelijk is. In onze brochure Onderhoud aan uw woning leest u welk onderhoud of reparaties onder het Serviceabonnement vallen.
Klein onderhoud in uw woning is belangrijk en voorkomt grotere reparaties. Daarnaast willen we graag dat u prettig woont. Daarom bieden we huurders met een serviceabonnement (SA) aan om uit voorzorg onderdelen te komen controleren, die binnen uw SA vallen. Een soort APK van uw woning dus. Zo checken we bijvoorbeeld kranen, stopcontacten en deuren. In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u welke reparaties onder uw abonnement vallen. Is er iets (bijna) kapot? Dan herstellen we dat meteen, als dat kan.
We starten met deze APK-ronde in juni bij de Bergmanstrook in Zoetermeer. Gaan we bij uw gebouw aan de slag? Dan ontvangt u van ons een brief met meer informatie.
In de brochure Onderhoud aan uw woning staan - vanaf pagina 7 - alle werkzaamheden op een rij.
Groot onderhoud en sommige reparaties voert Vidomes uit. Voor klein onderhoud of kleine reparaties bent u zelf verantwoordelijk. In de wet, de huurovereenkomst en de huurvoorwaarden is geregeld wie wat moet doen. In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u vanaf pagina 7:
Vidomes is verplicht om uw woning in goede staat te houden
Vidomes doet het groot onderhoud aan uw woning. Daarbij horen werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning, zoals buitenschilderwerk, vervanging van kozijnen en reparaties aan balkons, daken en riolering. Ook groot onderhoud aan de binnenkant van uw woning, zoals onderhoud aan de cv-installatie en het vervangen van badkamers, keukens en toiletten hoort tot de werkzaamheden van Vidomes.
U bent zelf verantwoordelijk voor klein onderhoud en kleine reparaties
Vidomes verwacht dat u de binnenkant van uw woning goed onderhoudt. Dit betekent dat u zelf de muren mag schilderen of behangen én dat u zelf klein onderhoud of kleine reparaties uitvoert of bepaalde onderdelen vervangt. Voor deze werkzaamheden, zoals een kapotte kraan, schakelaar of deurkruk, betaalt u zelf de kosten. Schakelt u voor deze werkzaamheden een vakman of vakvrouw in? Dan zijn die kosten voor uw rekening. Vooraf heeft u voor deze werkzaamheden geen toestemming van Vidomes nodig.
Welke werkzaamheden betaal ik en welke kosten betaalt Vidomes?
In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u op alfabetische volgorde wie voor welke werkzaamheden verantwoordelijk is en wie welke werkzaamheden betaalt.
Bij de ondertekening van uw huurcontract sluit u automatisch een serviceabonnement af. Wilt u geen serviceabonnement? Neem dan contact met ons op via het .
Heeft u nog geen serviceabonnement en wilt u deze op een later moment afsluiten?
Geen probleem. U kunt het serviceabonnement op ieder gewenst moment laten ingaan, ook als u op dat moment een reparatieverzoek heeft. U betaalt dan wel eerst eenmalig € 25,- instapkosten. U regelt een serviceabonnement heel eenvoudig via het formulier Serviceabonnement afsluiten in Mijn Vidomes. Als uw aanvraag verwerkt is, gaat uw abonnement in.
Een serviceabonnement is altijd voor minimaal één jaar. Daarna kunt u per maand opzeggen.
Het serviceabonnement kost vanaf 1 juli 2024 € 6,53 per maand.
De algemene voorwaarden van het serviceabonnement vindt u op pagina 22 en 23 van de brochure Onderhoud aan uw woning.
Het serviceabonnement kost vanaf 1 juli 2024 € 6,53 per maand.
Dat betekent dat we bij u langskomen om uit voorzorg onderdelen te controleren, die binnen uw serviceabonnement vallen. Een soort APK van uw woning dus. Zo checken we bijvoorbeeld kranen, stopcontacten en deuren. In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u welke reparaties onder uw abonnement vallen. Is er iets (bijna) kapot? Dan herstellen we dat meteen, als dat kan. We werken hierbij samen met Onze Klusvrouw.
Onderhoud in uw woning is belangrijk en voorkomt grotere reparaties. Daarnaast willen we graag dat u prettig woont. Daarom bieden we aan om uit voorzorg onderdelen te komen controleren, die binnen uw serviceabonnement vallen. Een soort APK van uw woning dus.
Normaal voeren Vidomes-medewerkers de reparaties uit die onder het serviceabonnement vallen. We organiseren vanaf juni 2024 speciale APK-rondes om onderdelen uit voorzorg te controleren – om grotere reparaties te voorkomen. In deze APK-ronde werken we samen met onze partner Onze Klusvrouw, omdat we hier meer mankracht voor nodig hebben. Een betrouwbare en deskundige partner, waar meerdere corporaties al mee samenwerken. Meer weten? Kijk op www.onzeklusvrouw.nl.
Komt Onze klusvrouw bij u langs om uw woning te controleren? Dan heeft u daar een brief van ons over ontvangen. Daarin staat met wie u contact op kunt nemen als u vragen heeft over de planning van de APK-ronde in uw gebouw. Andere vragen? Neem dan contact met Vidomes op.
U betaalt het bedrag voor het serviceabonnement tegelijk met de huur.
Heeft u ons gemachtigd voor een automatische incasso van uw huur?
Dan hoeft u niets te doen. Wij passen automatisch het nieuwe bedrag aan.
Heeft u uw bank opdracht gegeven de huur automatisch over te maken?
Verhoog dan zelf het maandbedrag met het abonnementsgeld.
Een serviceabonnement geldt altijd voor minimaal één jaar. Na het eerste jaar mag u uw serviceabonnement opzeggen. Doe dit altijd schriftelijk (contactformulier). Houd wel rekening met een opzegtermijn van een maand.
Heeft u opgezegd en wilt u zich later opnieuw aanmelden?
Geen probleem. U regelt een serviceabonnement heel eenvoudig via het formulier Serviceabonnement afsluiten in Mijn Vidomes. U betaalt dan wel eerst eenmalig € 25,- instapkosten. Als uw aanvraag verwerkt is, gaat uw abonnement in. Goed om te weten: de eerste reparatie betaalt u dan nog zelf.
Ja. Wij mogen de voorwaarden die gelden voor het serviceabonnement eenzijdig aanpassen.
U kunt dan uw serviceabonnement opzeggen. Als u het abonnement opzegt, bent u zelf weer verantwoordelijk voor klein onderhoud of kleine reparaties aan uw woning, tuin of balkon.
Wilt u daarna toch weer een serviceabonnement wilt afsluiten? Dan betaalt u direct het nieuwe bedrag en eenmalig €25,- instapkosten.
Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.
Stel uw vraag