Huur betalen

In de huurovereenkomst staat dat u de huur maandelijks vooruit moet betalen. De huur moet vóór de eerste van de maand op onze rekening staan. De huur passen we ieder jaar per 1 juli aan. Op deze pagina vindt u meer informatie over huur betalen.

Coronacrisis
De coronacrisis raakt ons land hard. Daalt uw inkomen sterk door deze crisis? Dan spreken wij graag een betalingsregeling met u af als dit nodig is. Zo helpen we u deze moeilijke periode te overbruggen.

Heeft u vragen over huur betalen of wilt u een betalingsregeling afsluiten?
Neem dan contact op met onze afdeling Huurincasso via het algemeen contactformulier of mail naar huurincasso@vidomes.nl. Een brief sturen kan ook naar ons gratis antwoordnummer: Vidomes, Antwoordnummer 10104, 2600 VB Delft. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Veel gevraagd over Huur betalen

Mijn inkomen is sterk gedaald door de coronacrisis. Heeft Vidomes een regeling waar ik gebruik van kan maken?

Ja, als uw inkomen sterk daalt door de coronacrisis dan kunt u contact met ons opnemen via Mijn Vidomes of vidomes.nl/contact. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing om deze moeilijke periode te overbruggen.

Ik kan tijdelijk de huur vanwege de coronacrisis niet betalen. Moet ik deze huur later alsnog betalen?

Kunt u de huur tijdelijk niet betalen? Dan vragen wij u om contact met onze afdeling Huurincasso op te nemen via Mijn Vidomes of vidomes.nl/contact. Samen zoeken we dan naar een passende oplossing. 

Voor een betalingsregeling houden we rekening met uw inkomen, wat u wél kunt betalen en de regelingen die de overheid aanbiedt. Elke maand bekijken we dan uw situatie en of de regeling aangepast moet worden.

Verlaagt Vidomes mijn huur tijdelijk door de coronacrisis?

We gaan ervan uit dat deze situatie tijdelijk is. Daarom verlagen we uw huurprijs niet. Wel kunt u - als uw inkomen sterk is gedaald door de coronacrisis - uitstel van betaling aanvragen.   

Neem hiervoor contact op met onze afdeling Huurincasso via Mijn Vidomes of vidomes.nl/contact. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing om deze moeilijke periode te overbruggen.

Hoe regel ik een automatische incasso voor het betalen van mijn huur?

U regelt dit via het machtigingsformulier. Scan (of fotografeer) het ingevulde en ondertekende formulier en mail het naar info@vidomes.nl. Of verstuur het per post naar:

Vidomes
Postbus 390
2600 AJ Delft

Stuur altijd een kopie van uw bankpas mee!
Hierop moet de naam van de hoofdhuurder of medehuurder staan. Alleen dan nemen we uw aanvraag in behandeling.

Ik heb geen factuur ontvangen. Wat nu?

Als u geen factuur heeft ontvangen, dan kunt het huurbedrag alsnog naar ons overmaken onder vermelding van uw adres en de maand. In Mijn Vidomes vindt u een overzicht van uw openstaande en betaalde facturen. Wilt u toch een kopie van de factuur ontvangen? Neem dan contact met ons op via het algemeen contactformulier.

Wat betekent 'kale huur'?

De kale huur is de huurprijs zonder servicekosten en kosten voor warmtelevering (voorheen 'stookkosten').

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. Als uw huur verandert, past Vidomes het bedrag aan. U kunt uw huur ook zelf overmaken. Via internetbankieren stelt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht in. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL28 INGB 0000147344. Vermeld het betalingskenmerk of uw postcode en huisnummer. Stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet vóór de eerste van de maand op onze rekening staan.

Mijn automatische huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt dan een herinnering van ons. Maak de huur alsnog aan ons over op ons bankrekeningnummer NL28 INGB 0000147344. Vermeld daarbij het betalingskenmerk of uw postcode en huisnummer.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

Nee, de huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons via 088 - 845 66 00.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer van Vidomes?

Ons bankrekeningnummer is NL28 INGB 0000147344.

Kan ik de huur persoonlijk op het kantoor van Vidomes betalen?

Nee, zowel contant betalen als pinnen op kantoor is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso of via overschrijving per bank.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso of via overschrijving per bank.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Geef uw nieuwe rekeningnummer zo snel mogelijk aan ons door. U regelt dit eenvoudig door in te loggen in Mijn Vidomes en vervolgens het formulier Gegevens wijzigen in te vullen.

Let op: de rekening moet op naam van de hoofdhuurder of medehuurder staan. Als dit niet het geval is dan wordt uw verzoek niet in behandeling genomen.

Ik wil mijn huur automatisch gaan betalen. Waar vind ik meer informatie?

Op de pagina automatische incasso vindt u alle veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Zie ook

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag