Problemen met betalen

Heeft u problemen met het betalen van uw huur? Neem meteen contact met ons op via 088 - 845 66 00. Samen zoeken we dan naar een oplossing. In sommige gevallen verwijzen we u door naar organisaties die u begeleiden bij uw financiƫle situatie, of naar schuldhulpverlening. En soms kunt u met ons een betalingsregeling treffen.

Veel gevraagd over Problemen met betalen

Mijn inkomen is sterk gedaald door de coronacrisis. Heeft Vidomes een regeling waar ik gebruik van kan maken?

Ja, als uw inkomen sterk daalt door de coronacrisis dan kunt u contact met ons opnemen via Mijn Vidomes of vidomes.nl/contact. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing om deze moeilijke periode te overbruggen.

Ik kan tijdelijk de huur vanwege de coronacrisis niet betalen. Moet ik deze huur later alsnog betalen?

Kunt u de huur tijdelijk niet betalen? Dan vragen wij u om contact met onze afdeling Huurincasso op te nemen via Mijn Vidomes of vidomes.nl/contact. Samen zoeken we dan naar een passende oplossing. 

Voor een betalingsregeling houden we rekening met uw inkomen, wat u wél kunt betalen en de regelingen die de overheid aanbiedt. Elke maand bekijken we dan uw situatie en of de regeling aangepast moet worden.

Verlaagt Vidomes mijn huur tijdelijk door de coronacrisis?

We gaan ervan uit dat deze situatie tijdelijk is. Daarom verlagen we uw huurprijs niet. Wel kunt u - als uw inkomen sterk is gedaald door de coronacrisis - uitstel van betaling aanvragen.   

Neem hiervoor contact op met onze afdeling Huurincasso via Mijn Vidomes of vidomes.nl/contact. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing om deze moeilijke periode te overbruggen.

Wat kan ik verwachten als ik mijn huur niet betaal?

Als u de huur niet op tijd betaalt, dan ontvangt u van ons een herinnering en daarna een aanmaning. Via een e-mail, sms of per brief vragen wij u om de achterstand te betalen. Dit gebeurt ook buiten kantooruren. Soms komt een Vidomes-medewerker bij u op huisbezoek. Wij praten dan met u over de ontstane betalingsachterstand en denken graag met u mee over mogelijke oplossingen.

Heeft u het huurbedrag na de aanmaning nog niet betaald? Of houdt u zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan schakelen wij een deurwaarder in.
Helpt dat niet, dan komt de zaak uiteindelijk voor de kantonrechter. De rechter kan de huurovereenkomst ontbinden en Vidomes mag de woning dan ontruimen.
Deze maatregelen zijn niet alleen vervelend, maar brengen ook extra kosten voor u met zich mee. De kosten van de deurwaarder, de rechtszaak en de ontruiming zijn namelijk voor uw eigen rekening.

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag