Reparatie melden

Is er iets kapot? Bij de veelgestelde vragen vindt u mogelijk de oplossing. Wilt u een reparatieverzoek indienen en inplannen? Dat kan eenvoudig door in te loggen in Mijn Vidomes en vervolgens het formulier Reparatieverzoek indienen in te vullen. Bel bij een spoedreparatie direct ons KlantContactCentrum: 088 845 66 00. Buiten kantooruren krijgt u de meldkamer aan de lijn.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Met welke aannemers werkt Vidomes samen voor reparaties?

Algemeen

Vanaf 1 januari 2024 werken we samen met vier vaste aannemers voor ons dagelijks onderhoud.
Reparaties vallen daaronder én werkzaamheden om een woning helemaal klaar te maken voor nieuwe huurders (mutatiewerkzaamheden).

Dít zijn onze vaste aannemers voor reparaties en mutatie
Om slim en snel te werken, hebben we met de aannemers een verdeling gemaakt van onze werkgebieden. Is het in een bepaald gebied heel druk? Dan helpen de aannemers elkaar. Kijk op de website van Vidomes voor het overzicht.

Meer weten? Kijk op vidomes.nl/aannemers-reparaties.

Hoe herken ik de aannemers die voor Vidomes werken?

Algemeen

We vinden het belangrijk dat u onze aannemers herkent. Daarom dragen de vakmensen werkkleding met het logo van hun bedrijf erop. Ook komen ze meestal met een werkbus, waar het logo van Vidomes op staat. En alle aannemers die bij u langskomen voor een reparatie kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om hun identiteitskaartje. Vertrouwt u het niet? Bel dan met de aannemer of met ons KlantContactCentrum via 088 845 66 00.

Waarom werkt Vidomes met vaste aannemers?

Algemeen

We hebben deze aannemers heel zorgvuldig geselecteerd én heldere afspraken met ze gemaakt. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de werkzaamheden en over prijzen. En door te werken met vaste aannemers, kunnen we zo snel mogelijk vakmensen bij u langsturen. Wel zo prettig voor u.

Meer weten? Kijk op vidomes.nl/aannemers-reparaties.

Ik heb een reparatieverzoek voor iets wat ik zelf heb aangebracht of verbouwd in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wat u zelf heeft aangebracht of verbouwd, moet u zelf onderhouden. Als de aanpassingen aan uw woning onderhoud of reparatie nodig hebben, moet u daar zelf voor zorgen. Bij vragen of problemen moet u zelf contact opnemen met de leverancier of de persoon die de klus voor u heeft uitgevoerd.

Als ik een reparatieverzoek doe, wie betaalt dan de rekening? Ik of Vidomes?

Algemeen

In de Onderhoud aan uw woning ziet u of Vidomes de reparatie betaalt. Het kan ook zijn dat de reparatie onder uw Serviceabonnement valt. Als dat niet zo is, dan moet u de reparatie zelf (laten) uitvoeren en betalen. Heeft u een Serviceabonnement en valt de reparatie hieronder? Dan maken we een afspraak voor u met onze eigen onderhoudsmedewerkers.

De lift doet het niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem direct contact met ons op via ons KlantContactCentrum: 088 845 66 00. U wordt buiten kantooruren doorverbonden met de meldkamer.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Algemeen

Door streng winterweer kan er schade ontstaan aan uw woning. Zo voorkomt u bevriezing:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp of een kunststof balkonafvoer.
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.

Bent u een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming dan op minimaal 10 graden Celsius staan.

Ik heb een gebroken ruit. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is binnen uw servicekosten een glasverzekering opgenomen? En ontstaat er glasschade buiten uw schuld? Dan mag u zelf contact opnemen met de glasverzekering. Vul hiervoor het formulier 'Glasschade melden' in of bel naar 0800 022 61 00.

Woont u in een VvE-complex? Dan kunt u de schade aan ons doorgeven via 088 845 66 00. Wij geven het dan door aan uw VvE-beheerder.

Ik heb een lekkage. Wat moet ik doen?

Algemeen

Meld dit ons! U plant eenvoudig een reparatie in door in te loggen in Mijn Vidomes en het formulier Reparatieverzoek indienen in te vullen. Heeft u een spoedreparatie? Bel ons dan op 088 845 66 00. Buiten kantooruren wordt u doorverbonden met de meldkamer.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Algemeen

U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie van ons. Dan maken we een afspraak met u.

Ik heb een verstopping of een ander probleem met mijn riool. Wat moet ik doen?

Algemeen

Voor een verstopping kunt u direct contact opnemen met het rioolontstoppingsbedrijf.

Woont u in Leidschendam - Voorburg, Rijswijk of Den Haag? Neem dan contact op met Riool.nl via 071 - 522 26 88.  

Woont u in Zoetermeer of Delft? Neem dan contact op met R.R.S. Nederland via 070 - 336 88 88.

Woont u in een VvE-complex? Dan kunt u het probleem aan ons doorgeven.

Als de verstopping is ontstaan door eigen toedoen, dan zijn de ontstoppingskosten voor u. U moet zelf een oplossing zoeken. In de bouwmarkt zijn vaak goede middelen en materialen te koop.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Heeft u een vraag over het onderhoud? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Mijn verwarmingsketel (cv) werkt niet goed of heeft een storing. Wat moet ik doen?

Algemeen

Werkt uw verwarmingsketel niet meer, of heeft u verwarmingsketel een storing? Bekijk dan deze tips bij cv-storing om te zien of u de storing zelf kunt oplossen.

Lukt dit niet? Bel dan het onderhoudsbedrijf. Op uw cv-ketel zit een sticker met de naam en het telefoonnummer van het bedrijf dat uw ketel in onderhoud heeft. Vindt u geen telefoonnummer? Meld de reparatie dan via het formulier Reparatieverzoek indienen.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Neem direct contact met ons op via ons KlantContactCentrum: 088 845 66 00. U wordt buiten kantooruren doorverbonden met de meldkamer.

Wat is een spoedsituatie?

Algemeen

Dit is een situatie waarbij de veiligheid in het geding is. Bijvoorbeeld bij een levensbedreigende situatie, als direct handelen noodzakelijk is. Of als het persoonlijk gevaar of blijvende schade veroorzaakt als we de situatie niet snel verhelpen.

Kortom :

  • Er is direct gevaar voor huurder of voor de omgeving.
  • Het gaat over een ‘onmisbare basisbehoefte’: de woning moet afsluitbaar zijn, er moet drinkwater zijn et cetera
  • Door de storing of het probleem ontstaat er ernstige schade als er niet direct ingegrepen wordt.

Voorbeelden zijn:

  • Ernstige calamiteiten zoals brand: bel altijd 112
  • Een mogelijk verwarde huurder kan voor een gevaarlijke situatie zorgen
  • Gaslekkage: draai de gaskraan dicht en doe ramen en deuren open
  • Gesprongen waterleiding
  • Geen warm of koud water
  • CV-ketel is in storing
  • Liftstoringen
  • Onveilige situaties zoals losse gevelpanelen of een los balkonhek
  • Verstoppingen
  • Verlichting als daardoor een gevaarlijke situatie ontstaat
  • Grofvuil in openbare ruimten
  • Algemene stroomstoring
  • Storing in het bellenbord of de intercom
  • De woning of de toegangsdeur zijn niet af te sluiten of de automatische deuropener werkt niet
  • Er is een probleem met de toegang tot de parkeergarage, bijvoorbeeld met speedgates, tags en handzenders

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag