Bloemetje voor 5.000e gebruiker klantportaal Vidomes

Sinds 8 september van dit jaar kunnen huurders van woningcorporatie Vidomes veel huurderszaken online regelen via het klantportaal ‘Mijn Vidomes’. En Vidomes is er trots op dat zij al in oktober bij de 5.000ste gebruiker een bloemetje kon brengen! Ben Tichem - wijkbeheerder bij Vidomes - ging langs bij mevrouw Esajes aan de Rijswijkse Generaal Berenschotlaan, en overhandigde haar een mooie bos bloemen.

‘Mijn man en ik hebben Mijn Vidomes eigenlijk samen ontdekt’
Zo vertelt mevrouw Esajes. ‘Ik begrijp namelijk heel goed dat ook mensen van onze leeftijd mee moeten in de digitalisering. Zodat we niet achterop raken. Met Mijn Vidomes neemt Vidomes voor ons in ieder geval een drempel weg!’ Wel hoopt mevrouw Esajes dat het persoonlijke contact - als dat nodig of gewoon prettig is - er niet onder zal lijden.

Al ruim een kwart van de huurders gebruikt Mijn Vidomes
Het bloemetje reikte Vidomes dus uit aan de 5.000ste gebruiker. En inmiddels staat de teller al op 5.428 gebruikers! Dat is 27% van alle huurders van de corporatie. Ook wordt ruim een kwart van de reparaties via Mijn Vidomes gemeld en ingepland. Hieruit trekt de corporatie de voorzichtige conclusie dat - zeker in coronatijd - dit kanaal in een behoefte voorziet. Mensen zijn meer thuis, en de wachttijd aan de telefoon loopt op.

Meer tijd en aandacht voor maatwerk
Vidomes ziet haar klantportaal vooral als een extra mogelijkheid voor huurders om zaken snel en gemakkelijk te regelen. En als een grote groep huurders dat doet, blijft er aan de telefoon meer tijd over voor aanvullende begeleiding vanuit Vidomes: maatwerk leveren bijvoorbeeld, of ingewikkelde vragen oppakken.

Vidomes werkt al volop aan de doorontwikkeling van Mijn Vidomes
Waarbij er goed naar de feedback van huurders en medewerkers geluisterd wordt. De corporatie vraagt dan ook actief aan gebruikers of zij nieuwe ideeën hebben, en wat hun eerste indruk is. De reacties variëren van: ‘eerste keer gebruikt vandaag, ging heel gemakkelijk’, ‘het zou handig zijn als ik de huur via IDEAL kan betalen, en via de site een betalingsregeling kan treffen’, tot ‘op dit moment lijkt het allemaal zeer compleet’.

Wat is Mijn Vidomes?
Een beveiligde online omgeving waar Vidomes-huurders terecht kunnen voor bijna al hun huurderszaken. Een reparatie inplannen bijvoorbeeld. Of gegevens wijzigen, de huur opzeggen en het contract of huurbetalingen inzien. Bovendien kan het gebruikt worden op een moment dat het de huurder uitkomt, zonder wachttijd aan de telefoon.