Huisregels: zo gaan we netjes met elkaar om

Alle medewerkers van Vidomes gaan vriendelijk en respectvol om met u als huurder. Dat zien we ook graag andersom. Daarom zijn er onze huisregels. Emotie mag, maar agressie, geweld en schelden nooit. De veiligheid van onze medewerkers staat namelijk voorop.

Elke dag hebben Vidomes-medewerkers contact met onze huurders. Bijvoorbeeld aan de balie, tijdens een huisbezoek, aan de telefoon of via social media. Meestal zijn dit positieve contacten. Soms verloopt het contact minder plezierig. We maken wel eens mee dat huurders boos worden, omdat ze het niet eens zijn met onze beslissing. Soms leidt dat tot schelden, agressie of geweld – oftewel grensoverschrijdend gedrag. En dit gedrag accepteren wij niet bij Vidomes.

Emotie mag, agressie niet
Als organisatie vinden we de veiligheid van onze medewerkers belangrijk. Zij moeten hun werk op een prettige en veilige manier kunnen doen. Natuurlijk mag een huurder zich boos, verdrietig of teleurgesteld voelen, maar we trekken daarin wel een grens. Als de huurder die boosheid, teleurstelling of kritiek (persoonlijk) richt op onze medewerkers, dan gaat hij of zij te ver. Dan ontstaat er een onveilige en respectloze situatie.

Onze huisregels
Wat precies wel en niet mag staat in de brochure ‘Onze huisregels’. Grensoverschrijdend gedrag, zoals schelden en geweld, staan we nóóit toe. We pakken dat meteen aan. Uitzonderingen maken we niet, hoe klein de overschrijding ook is (zero tolerance). Iedereen verdient namelijk een vriendelijke en respectvolle behandeling – ook onze medewerkers.

Wat zien we als grensoverschrijdend gedrag?

  • intimiderend gedrag
  • manipulatie
  • kleineren van medewerkers
  • criminaliteit
  • geweld of agressie (bijvoorbeeld schelden)