Vidomes en corona

Het coronavirus raakt ons allemaal. In ons werk, onze vrije tijd en in het contact met familie en vrienden. De aangescherpte maatregelen hebben dan ook veel impact. Zo zien we bijvoorbeeld dat bedrijven in deze tijd minder dienstverlenend kunnen zijn. En wie weet maakt u zich wel zorgen. Over uzelf, of over iemand in uw omgeving. Dat maakt dit een zware en ingewikkelde tijd.

De nieuwe richtlijn vanuit de Rijksoverheid is: ‘werk zoveel mogelijk thuis’
En dat geldt dus ook voor Vidomes. Het kan daarom zijn dat ons werk soms op een andere manier gaat dan u van ons gewend bent. Of dat het langer duurt voordat we uw vraag oppakken, of dat u van ons hoort. Tegelijkertijd zijn wij er trots op dat we onze dienstverlening voor u zo lang mogelijk op peil houden!

Toch kan er een moment komen dat we andere maatregelen moeten nemen
Omdat de richtlijnen verder aangescherpt worden, omdat we ons werk niet meer veilig kunnen doen of omdat er teveel medewerkers uitvallen. Dan vertrouwen we op uw begrip als we op enig moment alleen spoedvragen in behandeling kunnen nemen. Houd onze website goed in de gaten voor de meest actuele informatie.

Laten we elkaar helpen gezond te blijven
Daarom vragen we u met klem om netjes te doen wat een aannemer of monteur van u vraagt als zij bij u aanbellen. Bijvoorbeeld om even in een andere kamer te wachten zolang de monteur bezig is. Ook schudden we geen handen, en houden we de 1,5 meter afstand goed in de gaten. Vidomes volgt hierbij de coronarichtlijnen van de Rijksoverheid en het RIVM.

Ook adviseren wij onze medewerkers en aannemers om een mondkapje te dragen
Bijvoorbeeld als zij bij u over de vloer komen, of als zij in een complex rondlopen. We zouden het fijn vinden als u ook een mondkapje draagt op deze plekken, en als een aannemer of monteur bij u thuis aan het werk is. Maar in lijn met de overheid verplichten wij het niet.

En dan nog even dit: juist in deze tijd is het handig om gebruik te maken van Mijn Vidomes
Een online plek waar u van alles kunt regelen, op een moment dat het ú uitkomt. En zonder wachttijd aan de telefoon. Een reparatie melden en meteen inplannen bijvoorbeeld. Of overlast melden, de huur opzeggen en een serviceabonnement regelen. Bovendien heeft u altijd inzicht in uw gegevens, contracten en betalingen. Inmiddels gingen bijna 5.000 Vidomes-huurders u voor, en wordt een kwart van de reparatieverzoeken via Mijn Vidomes ingepland.

Alleen samen krijgen we corona eronder!
Veiligheid en gezondheid staan altijd voorop: voor u, en voor onze medewerkers. Maar we kunnen het niet alleen. We doen ons uiterste best om ons werk zo goed mogelijk te doen. Daarbij vragen we wel om uw begrip als het soms wat langer duurt of op een andere manier gaat. We wensen u veel sterkte!